Breaking News – Od teraz na YouTubie dowiemy się o najnowszych wiadomościach ze świata

YouTube rozpoczął nową sekcję na swojej platformie dostępną dla zalogowanych użytkowników – Breaking News . Algorytm YouTube wciąż dostosowuje niestandardowe playlisty do użytkowników zalogowanych na kontach Google i na podstawie ich zainteresowań będzie proponować im najnowsze wiadomości ze świata.

Dla większości osób YouTube to miejsce, w którym przeskakuje się z jednego filmu na inny, aż całkowicie się zgubimy w gąszczu ciekawych filmików.  Przeglądanie zasobów YouTube jest bardzo proste, wciągające, co sprawia, że ​​sekcja newsów jest tym bardziej intrygująca, bo może dotrzeć do bardzo dużego grona odbiorców.

W miarę zyskiwania coraz większej popularności, jakość i ilość udostępnianych filmów stale rosła, a YouTube stał się platformą dającą nowe możliwości dotarcia do widzów nawet nieznanym nikomu osobom.  Dzięki rozwojowi social media, filmy z YouTube coraz łatwiej było udostępniać i zdobywać nowych widzów.  Dla YouTube to okazało się bardzo cennym źródłem nowych użytkowników. Facebook widzi, że liczba wyświetleń wideo na ich platformie wzrasta, szczególnie w przypadku filmików kontrowersyjnych. YouTube z kolei wydaje się być miejscem, gdzie ludzie inwestują znacznie więcej czasu w przeglądanie nieograniczonych zasobów platformy, nawet jeśli czasem jest trudno wybrać coś z ogromu informacji. W czerwcu prezes YouTube, Susan Wojcicki, ogłosiła, że ​​ już 1,5 miliarda obejrzało godzinę filmików z YouTube tylko na smartfonie.

„Breaking News” może początkowo na pierwszy rzut oka wydawać się nieco dziwnym kierunkiem rozwoju, jednak ponieważ Google stawia na współpracę z opiniotwórczymi instytucjami za pośrednictwem specjalnych programów z usługą AMP, ciekawe może być sprawdzenie, w jaki sposób YouTube potraktuje partnerstwo z 24-godzinnymi wydawcami wiadomości telewizyjnych, którzy już i tak wprowadzili dużo treści do platformy.

W moim feedzie na YouTubie nie wyświetla się dzisiaj jeszcze ta kategoria, jednak po wpisaniu w pasek wyszukiwania „breaking news” pojawiają się linki do filmów nadawanych na żywo przez największe stacje telewizyjne na świecie. Dzisiaj są to informacje o Trumpie i odejściu Bannona z Białego Domu. Niektóre wiadomości były nadane godzinę lub dwie  temu, więc nie jest to aż tak na bieżąco, jednak trzeba wziąć pod uwagę, że ta opcja wciąż jest rozwijana. Wygląda na to, że YouTube coraz chętniej przejmuje tradycyjne źródła informacji i je zmienia dzięki swojemu zapleczu technologicznemu. Rozwijanie współpracy z wielkimi domami mediowymi może być prostym krokiem, ale warto obserwować jak zmieniają się przyzwyczajenia odbiorców, którzy mają coraz mniej powodów do oglądania telewizji. Ciekawe również jak to wypłynie na YouTuberów dzielących się swoimi przemyśleniami na temat najnowszych wiadomości i błagających o lajki i subskrypcje.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *